להתחברות

קהילה צומחת

איך מתכוננים לשנה החדשה | מקורות

שינוי הרגלים 2- אז איך עושים את זה?

אז איך עושים את זה?

איך משתנים למרות הקושי. ובכן, זה לא פשוט. ואין קסמים או תרופת פלא בעניין הזה. הרגלים הם עניין שיש צורך לתרגל זמן ממושך עד שיהיה ניתן לקבוע בוודאות שהן הופנמו והפכו להיות התנהגות שאינה מצריכה יותר מידי משאבים על מנת להוציאה לפועל. כדי שהשינוי יצליח כדאי להתמקד בתחום אחד שאנו רוצים לשנות ולפרק אותו למטרות ביניים תחומות בזמן.

על מנת להוציא את ההחלטה לפועל מומלץ לעבוד בשלבים:
1. עלי להבין עם עצמי מה השינוי אותו אני רוצה וכן עלי להתחייב להחלטה שלי. אנשים רבים רוצים לשנות את חייהם, אך כשמגיע הרגע אינם מוכנים להתחייב לכך ומוצאים סיבות רבות לכך שאינם מסוגלים כרגע לבצע את השינוי כרגע. בסופו של דבר אין זמן "טוב" או "פחות טוב" לבצע שינוי, יש בעיקר רתיעה מפני שינוי שיגבה מחיר. סעיף זה הוא החשוב ביותר בכל התהליך כי אדם מחויב, גם כאשר הוא חוזר לרגע להתנהגות הקודמת שלו, ימשיך לנסות ולא יראה בכל מעידה עדות לכך שהוא אינו מסוגל להשתנות.

2. עיגון השינוי. לא די לקבל החלטה לשינוי. שינוי, כאמור, אינו דבר קל, ויש צורך להשתמש בנקודות עוגן שיסייעו להתמיד ולשמור על התחייבות לשינוי. ההתחייבות יכולה להתבטא בכתיבת ההחלטה ומיקומה בנקודות מפתח בבית, בשיתוף קרובי משפחה קהילה  וחברים, בתגמול שהאדם נותן לעצמו כשהוא מצליח או בדברים שהוא מונע מעצמו אם לא עמד במחויבויות שהגדיר לעצמו.

זה דורש משמעת עצמית ואמינות, ולכן לפעמים עוזר לשתף בני משפחה או חברים ולבקש מהם לעזור במעקב אחר התגמולים או מניעתם.

מקורות אחרונים באתר