להתחברות

קהילה צומחת

אינפנטליזציה בגיל השלישי | מקורות

שנה חדשה- התחלות חדשות

טיפים להתחדשות בגיל השלישי

לימדו לשמוח

צחוק יפה לבריאות, והרבה יותר קל לצחוק בחברה. שמחת חיים מעוררת הפרשה של חומרים טובים בגוף שמשפיעים על הלב, על כלי הדם, על מערכת החיסון, על מערכת העצבים. יש גם מחקרים שקושרים שמחה וצחוק לאריכות ימים. אפשר להחליט מפה ועד להודעה חדשה שהשנה נהיה אופטימיים, אבל כדי ליישם את זה, רצוי למצוא את אותם דברים שגורמים לנו לשמחה ולבצע אותם עד שיהפכו להרגל.

אם מוזיקה גורמת ללב שלכם להתרונן: קנו מנוי לקונצרט, הצטרפו למקהלה, לחוג ריקודים או למדו לנגן על כלי.

אם אתה מחפשים סיבות לצחוק: צפו בסרטים ובסדרות קומיים על בסיס שבועי, צאו אחת לחודש למופעי סטנדאפ, הקימו קבוצה בדיחות בפייסבוק. כל הזדמנות לצחוק – טובה, אם רק מחליטים לייצר אותה.

העניקו משמעות חדשה לחיים

בעיקר בגיל השלישי, כשכבר לא חייבים לעבוד, כשהילדים בגרו ויצאו מן הבית, קורה שהמשמעות והטעם לחיים נפגמים. מה שאומר שאפשר, כדאי ורצוי למצוא משמעויות חדשות. אין בכלל ספק שההרגשה שאתם רצויים, נחוצים, תורמים היא הרגשה מעולה. החיים הופכים משמעותיים יותר כשאתם מעניקים לאחרים, או עושים משהו חדש ומרענן לטובת עצמכם.

אם אתם רוצים להעניק: מצאו עמותה שבה תוכלו להתנדב, לטובת בעלי חיים, אוכלוסיות מיוחדות, ילדים או קשישים.

אם אתם רוצים לשנות את המסלול: בחרו תחום לימוד, קורס או אפילו לימודים לקבלת תואר, קבלו החלטה על הקמת עסק חדש בתחום שעד היום החשבתם כתחביב: אפיית ומכירת עוגות, בישול ומכירת התבשילים לבתים פרטיים, מסחר באינטרנט, יצירת אמנות או חפצי אומנות, מספרה או מכון לקוסמטיקה, השכרת צימרים. יש אינספור אפשרויות.

וכאן ההזדמנות לספר לכם על תחרות היזמות לגיל השלישי, שמזמינה כל אחד מכם שיש לו רעיון לעסק או מיזם להשתתף בתחרות, ליהנות ממסע מלמד ומרתק וגם לזכות בפרסים נהדרים.

צאו החוצה

לא טוב היות האדם לבדו. לבדידות יש משמעויות לא רק נפשיות, אלא גם גופניות. אנשים בודדים אוכלים פחות, פעילים פחות וכתוצאה מכך – עלולים להזיק לבריאותם. גם אם אתם חיים בזוגיות שלווה ומאושרת, הנטייה בגיל השלישי היא להסתגר בבית, באזור הבטוח והמוכר. ובכן – לא עוד. זה הזמן לצאת להרפתקאות, בהתאם ליכולתכם, לפגוש אנשים חדשים ולסמן אתגרים.

מתחשק לכם לעסוק בפעילות גופנית? הצטרפו לקבוצת הליכה, שחייה, חתירה, ריצה. בחרו מסגרת הן מבחינת השעות שאתם מקדישים לפעילות והן מבחינת התמיכה החברתית שהיא מעניקה.

מתחשק לכם להכיר אנשים חדשים? הצטרפו לקורס שבו חברי הקבוצה מקיימים דיונים: פילוסופיה, פוליטיקה או אפילו ברידג' ושחמט. הצטרפו לחוג שבו חייבים לבוא במגע עם המשתתפים האחרים, כמו דרמה, ריקודי עם או ריקודים סלוניים, קבוצת מטיילים, או נסיעה קבוצתית ליעד מעורר השראה בחו"ל.

תהיו בריאים

שינוי הרגלים, ובמיוחדת הרגלי תזונה, הוא מדע בפני עצמו. אבל מי אמר שחייבים לטפס על ההר הכי גבוה בעולם? גם מהכרמל שלנו נשקף נוף מרהיב. כלומר, אל תנסו יותר מדי אתגרי שינוי בבת אחת. בחרו בהרגל אחד ותתנפלו עליו. אחרי שתתרגלו לשינוי אחד, יהיה קל יותר ליישם נוספים.

החליטו מה חשוב לכם יותר:

להפסיק לעשן: או לפחות להפחית את הכמות.

לעשות פעילות גופנית: לחזק שרירים, להעלות את סיבלת הלב והראות, להגמיש מפרקים.

לשנות את התזונה: התמקדו בשינוי מסוים, למשל – לאכול יותר סיבים תזונתיים, פחות מטוגן, פחות סוכר שמן ומלח, יותר פירות וירקות לעבור לדגנים מלאים.

השתמשו במוח

עם ולקראת היציאה לפנסיה, רבים חשים שהם מתמודדים פחות עם אתגרים, וכתוצאה מכך – מתמודדים טוב פחות עם אתגרים רגשיים שהחיים מזמנים. אבל אין שום סיבה להכניס את המוח להקפאה. נהפוך הוא: מחקרים מלמדים כי אתגרים שכליים וקוגניטיביים עשויים לעכב מחלות זקנה ודמנציה.

אוהבים מילים? הצטרפו לקבוצת קריאה, קחו קורס בכתיבה, פתרו תשבצים וחידות הגיון.

אוהבים צלילים? קחו קורס להאזנה מודרכת למוזיקה או למדו לנגן על כלי נגינה.

אוהבים מספרים? פתרו משוואות עם נעלמים, עזרו לילדי המשפחה בשיעורי הבית המתמטיקה, פתחו עסק ביתי להנהלת חשבונות.

אוהבים לשחק? שחקו שחמט און-ליין, נגד המחשב או נגד מתחרים אקראיים, הצטרפו לקבוצת שחמט, ברידג' או כל סוג אחר של משחק שאפשר לשחק בצוותא, אפילו בינגו